Nastavení nových mailserverů
Nově pro Vaši pohodlnější práci při nastavení poštovních klientů používáme následující nastavení.
Přístup k zabezpečenému webovému rozhraní budete mít vždy přes:
webmail.czechproject.cz
Návody jak nastavit konkrétní klientské programy se nacházení níže na této stránce.
Nastavení protokolu POP
server: mail.czechproject.cz
použít zabezpečené připojení SSL: ano
port: 995
Nastavení protokolu IMAP
server: mail.czechproject.cz
typ zabezpečení: SSL
port: 993
Nastavení serveru pro odesílání pošty (SMTP)
server: mail.czechproject.cz
typ zabezpečení: SSL
port: 465
Uživatelské jméno: nezapomeňte vždy vyplnit Vaši celou e-mailovou adresu (jmeno@domena.cz)
Windows 7: pokud nastavujete emailový klient na tomto nepodporovaném operačním systému, je nutné udělat úpravu v jeho registrech. Návod na provedcení úprav naleznete například zde: https://www.youtube.com/watch?v=LK7-YNpxEhA Důvodem nutné úpravy je vypnutí TLS 1.0 a 1.1 které staré operační systémy využívají. Jedná se o staré protokoly a byly vypnuty z důvodu bezpečnosti.
Po úpravě registrů je potřeba provést restart počítače.
Protokol POP: Slouží ke stahování zpráv ze serveru do Vašeho počítače (případně do jiné schránky). Zprávy se stahují kompletně a je s nimi tedy později možné pracovat i bez připojení k internetu. Stažené zprávy se ze serveru mažou, nebou mohou být zachovány - toto se většinou nastavuje přímo v dané e-mailové schránce - pro Gmail je tuto volbu možné ověřit/změnit v Nastavení -> Přeposílání a protokol POP/IMAP -> sekce Stahování přes protokol POP -> bod 2, případně v samotném poštovním klientu.
Protokol IMAP: Narozdíl od POP pracuje s poštou přímo na serveru a je tedy nutné připojení k internetu. S výhodou ho lze použít, pokud přistupujete k dané schránce z více míst či zařízení (PC, notebook, mobilní telefon), všechny provedené změny (i odeslané, smazané zprávy...) se projeví přímo na serveru. Pro využití v mobilních telefonech může být výhodou, že se nestahuje veškerý obsah všech zpráv (šetří se přenos dat), nevýhodou pak nedostupnost zpráv offline (tedy bez připojení k internetu).
Doporučení: Pokud chcete poštu používat pouze na jednom počítači (např. firemní email na PC v kanceláři), můžete použít protokol POP. Mějte však na paměti, že podle toho, jak je Váš poštovní klient (Oulook) nastaven, se mohou zprávy ze serveru při stažení mazat - tj. máte je pouze v daném počítači a na serveru již nejsou zálohované.
Pokud se k danému emailu připojujete z více míst a přístrojů, je lepší použít protokol IMAP. Dnes je velmi časté používání emailu v mobilním telefonu, kde je dobré vždy použít IMAP.
Office 2016 a novější
Microsoft změnil průvodce pro přidání emailu, ve kterém není možné nastavit podrobnější volby, pokud by Vám nedařilo přidání emailu přes průvodce, postupujte podle tohoto návodu, kde se dostanete do starého podrobnějšího průvodce:
https://www.microsoft-office-365.cz/jak-pridat-email-do-outlooku/
(ve zkratce, otevřete Ovládací panely(otevřete Tento počítač a do adresy napište Ovládací panely) -> Změňte zobrazení na "Malé ikony" -> otevřete volbu Mail (Microsoft Outlook) -> otevřete Emailové účty...)